Home

Friday, April 29, 2011

Dentist. Kental.

Assalamualaikum. Hey readers and stalkers. First things first nak bagitau yang aku dah officially habis final exam. Woot woot! Gumbira tak payah cerita la kan cuti 4bulan babe. 4 BULAN. Errr. Sorry, terpoyo pulak. Bahaha =.=''


Okay, enough with cuti punya cerita, ni haa. Nak cerita pasal title. 'Dentist. Kental' Huh. Dentist? Sapa pulak nak jadi dentist ? Haha. Lek lek, bukan aku nak jadi dentist, memang tak dapat ler, jauh menyimpang dari profession sebenar :p Actually, semalam lepas habis last paper. Aku decide nak pegi double check gigi.


Selepas facebook aku dah d gembar gembur kan episod-sakit-gigi-gusi-tekak yang tiada penyudah. Finally aku dah jumpa solusi. Dentist tu adviced suruh cabut gigi geraham bongsu and buat minor surgery. And on the dot, aku terus setuju. Apa ada hal *kononnye la kan* >.<


Berbekalkan muka kental-yakin-diri, masuk dalam bilik tu. Then doktor bagi ubat kebas. Inject dekat gusi okay. Bukan satu jarum. Tapi dua. DUA. Err. Memang kebas tak payah cakap la kan, lepas tu, terus. Doktor korek macam guna spana kereta. Slumber je dia ganyang gigi aku. Peehh. Selepas 15 minit, baru gigi keluar. Time tu darah membuak - buak dah. Grrr * Buat terok* Hihi


Aku ingat dah habis kat situ, sekali tengok dia ambik gunting belah gusi. Katanya nak keluarkan gigi lagi. Yang kecik2 tu lahhh. Time tu aku dah macam, Doktor. What-the-hack? Haha. Sakit malas nak layan aku dah. Then finally, doktor ambik jarum, and jahit balik gusi. Part ni paling heaven. Sebab bole nampak dengan jelas dia tarik benang and jarum masuk dalam mulut. Aaaaaaaaa T__T


Okay dah, sebelum seriau aku datang balik. Better aku stop kat sini. Hehehe. Actually itu je nak cerita pasal gigi. Sorry la, aku jakun sikit kalau bab - bab gigi ni. Almaklum la, bajet nak buat braces. Tapi baru buat minor surgery dah seriau bagai nak gila, apa cerita. Haha. Cool MYRA cool :)

smileee :)

21 comments:

Ayako A. said...

pakai brace tak sakit pun. just ade rasa sengal-sengal kat gigi sebab takleh nak kunyah :D

Ayako A. said...

*braces

mHas said...

seronok la dah abis xm. aku nak kene balik U dah. anyway aku slalu g USM melawat kak aiku kat sana. dia wat PhD kat situ. senang2 nnt kita jumpa la.

Herbalife Coach Fatin Syahirah said...

babeeeee. aaaaaaaaaaa, xdapat nak imagine macam mana.. sakit x? sakit x? tp yang penting, sakit gigi dah hilang kannnn. hiks

btw, cuti 4 bulan lama gila kan?.. =.='

Anonymous said...

hahahaha..pas nie xdew ar ag orang ngadu2 kat fb pasal gigi sakit,,:p

Marya Hana said...

my mom kate sakit nak mati paling sakit..

sakit kedua yg SAKIT ialah sakit gigi..

so be strong. tgk mcm best je senyum tak nampak gigi mcm gambar atas tu..

:)

Saiful Ashraf said...

teruk sampai gitu ea...jagala kesihatan ggi anda...hehe

Cik Anita said...

errr..
sakit sangat ke??
so tayah dah buat braces! menyeksa batin nanti..hehe

jelesnya dah habis exam T_T

Auni Aizie. said...

aku tak suka kalau dapat sakit yg ada kena mengena dgn semua organ dlm mulut ! boleh smpiii pening2 pale ko tauuu .. err grr

Myra Arshad said...

@kasih : sengal ye ? itu yg best tuu. hehe >.<

Myra Arshad said...

@mhaze : laa, kak hg buat phd kos apa ? kalau mai usm kampus aku roger laah. hehe

Myra Arshad said...

@fatin syahirah : sakit la babe. wuuu. hm. a'ah. cuti ni aku tak tau nak buat apa. grr~

Myra Arshad said...

@hairol : hahaa. jangan rindu weeeh. hahahaha.

Myra Arshad said...

@marya : yeahh. seriously sakit okay ! wuuu. hmm. saya senyum jer. janji ikhlas :)

Myra Arshad said...

@fulas : will do. maseehh T__T

Myra Arshad said...

@cik anita : tapi myra rasa pakai braces cun laaa. hehe. p/s : gdluck for ur final <3

Myra Arshad said...

@auny : aku ni dah macam nak pitam weeiii. grrr~

CikPuan Fara said...

aduyai.. baca pon da terasa saket isk. sungguh jeles tau myra cuti 4 BULAN! waaaa bestnye jadi student uni! -,-

Unknown said...

ala ciannya dak tomei ni...take care tahu..sabar2.....
ni tok masa depan gak^^

Myra Arshad said...

@cik puan fara : hihi. jgn jeles okay. kalau mcm tu kena la masuk u balik :)

Myra Arshad said...

@suna husna : hihi. maseeehh. u take care too ;)