Home

Friday, January 27, 2012

Tahukah anda ?

Assalamualaikum and hello there :)

Tahukah anda?

1. Senjata wanita adalah airmata.

2. Minum air ais sesudah makan akan menyebabkan buncit. O_o

3. Mata berkedip sebanyak 15,000 kali sehari.

4. Apabila lelaki benar - benar sayang terhadap seorang wanita, mereka akan mengabaikan semua karakter negatif yang ada pada wanita terbabit.

5. 3000 tahun diperuntukan untuk mengira bintang di langit. *Whoaa. Lamanya T__T*

6. Jumlah muslim yang merokok di dunia adalah lebih kurang 400 juta orang *sigh*

7. Solat secara jemaah dapat mengimbangkan cas cas yang ada dalam badan manusia *Subhanallah*

8. Bersentuhan antara suami isteri akan menyebabkan wuduk terbatal tetapi tidak terbatal wuduk apabila menyentuh kuku, gigi dan rambut (mazhab syafie)

9. Aurat seorang wanita dengan bapa mertua adalah sama seperti bapa kandung.

10. Jangan berjimak pada awal malam (sebelum isyak). Jika Allah mengurniakan anak ia akan menjadi seorang yang ahli sihir, songlap dan menghendaki dunia daripada akhirat *Ohhh. Ye ke? :D*

11. Syarikat Apple Inc mempunyai lebih 35,000 ++ kakitangan di seluruh dunia.

12. Purata jualan iPad adalah 0.3 sesaat *Pehhh*

13. Purata setiap manusia memiliki 100,000 helai rambut.

14. Kereta termahal di dunia pada tahun 2011 adalah Bugatti Veyron bernilai $ 1,700,000 *convert la sniri. kehkeh*

15. Nama paling popular dan paling banyak digunakan dalam dunia adalah Muhammad.

16. Dalam secawan kopi terdapat lebih daripada 1,000 jenis bahan kimia.

17. Hanya terdapat empat buah negara di dunia bermula dengan abjad D ; Denmark, Dominica, Djibouti dan Republik Dominica.

18. Nama semua benua bermula dan berakhir dengan abjad yang sama iaitu huruf A.

19. Mamalia yang paling lama tidur adalah Koala (22 jam).

20. Universiti Sains Malaysia (USM) adalah universiti APEX pertama di Malaysia. *LOL*
P/s : All source : Google. Sharing is caring kan? Teheee ^__^ K bai

8 comments:

syafiqakarim said...

tengs share!ada btl.ada mcm 'eh,yeke' haha.

me suya said...

kekeke..suka3.. fakta semua ke ni yunk?

cik dila said...

whoaa.. ada yg tau, ada yang br tau.. hehehe..

tp tang buncit minum ais tu, emm..tak nak la percaya, hahaha..#denial sungguh.. ;P

Myra Arshad (: said...

@syafiqakarim : hehe. tahu tkpe. mra pun ada yg baru tahu ;)

Myra Arshad (: said...

@mesuya : a'ah. ni semua fakta kak ;)

Myra Arshad (: said...

@cikdila : huhu. amboi. degilnya dia. aip. jgn minum yeee :D

Cik Anita said...

ehhh.

banyak yang tak tau sebenarnya ni..

Myra Arshad (: said...

@cikanita : okay kak. sama2 kita belajaq naa :)