Home

Thursday, September 22, 2011

Appendix.

Assalamualaikum. Hey everyone. How are you? Alhamdulillah, today aku dah feeling better. Errr. Mesti ada yang wondering kan. Motif sangat tetiba aku nak ckp feeling better. Hikhik. Maybe still ada yang tak tau, aku admitted Putra Medical Centre sebab appendix. And yeah, this is my first time masuk wad. Sooooo-jakun >.<


Nak d jadikan cerita, since last Thursday, aku dah terasa sakit. Demam yang sangat panas, muntah muntah, cirit birit *although aku rasa geli nak taip, but apa ada hal. nak share je pun* HAHA. Plus dengan sakit kepala and sakit kat perut yang sangat extreme. O god, macam nak tergolek golek je dari floor satu turun bawah. Teeheee ^___^


Nasib aku baik, dapat rumet yang sangatlah caring. Pukul 2 pagi bangun letak kain basah kat dahi. Pukul 7 pagi bangun picit - picit kepala aku yang menangis non-stop malam tu. Hihi. Then, pukul 9 pagi je. Mr. M hantar pegi klinik, walhal time tu mak aku dah otw nak datang ambik kat USM :) 


And doktor kat klinik cakap maybe aku kena food poisoning je. But at the same time, dia suspect aku appendix jugak. Sebab demam still tak kebah kan. Finally mak aku ambik aku pegi check kat PMC, after  buat scan *if im not mistaken* terus doktor cakap aku ada appendix and need immediate operation :(


Time tu Tuhan je yang tau, aku punyalah gugup. First time seumur hidup masuk bilik operation. Alone. Alhamdulillah, lepas dua jam lebih aku tersedar and semuanya dah siap. Tapi tau tau je lah, lepas bius, muntah muntah tu dah jadi macam makanan. Air mata non stop lah dari pipi. Wuuu #buatterok


But ada satu benda buat aku terharu. Bukak je mata, i can see My Mom with Mr.M. Lepas tu dengar suara Eton, Shida and Zukni. Tak sangka ada kawan yang sanggup datang dari USM melawat aku kat PMC. Plus, siap teman tido kat hospital ok. Sumpah terharu sayang :')


Then esok tu aku dah bole discharge and terus heading back to Perlis. And guess what? Ada lagi 4 kawan kawan USM menanti. Super Thanks to Daus, Shu, Aida and As <3 Dorang jaga aku sepanjang 2 hari tu memang superb la kan. Not too forget my bff, AINUN yang datang melawat. Bukan sekali, dua kali kot. Heeee. Sayang Awak !


Tapi ada satu benda yang aku sangat terharu. Which is. Aaaaaaa. Mr. M, sanggup stay back kat Perlis for 2 nights, just to make sure i'm okay. Lahaiii, awak ni sweet lah. TQVM sayang :')


So, i think tu je kot nak share pengalaman masuk wad. Hihi. Sorry la banyak sangat propa. Kalau tak hadap nak baca. Pejam mata eh. Lalala. Babaii ^__^
Ini special <3
Thanks guys. For coming. Me love you'all ! :D

P/s : Million thanks jugak for those yang wish get well soon kat wall-post, yang tweet, yang mesej, yang call. And yang ingat cik myra sorang ni. Hihi. 

With LOVE,

20 comments:

aljambz said...

laaa. kenapa tak cakap? sekarang amacam dah feel better sikit?

sheema said...

i keep asking myself and wonder who is Mr M???
HAHAHAHA.. amboii myraa.. rahsia noeee

cik dila said...

teringin pulak nak tau sape Mr.M tu.hehee..takpe,one day..

Myra cemana? sakit tak operation? *soalan tak patut tanya kot nih*

zazaw said...

boleh saya kenal dengan Mr.M?
kehkeh

mai Melaka mighaaa dengan mr M....

Cik Anita said...

Ya Allah..
yeke. Akak serius langsung tak tahu menahu. ishk. Sory tak say pape pun! Tapi dah sihat kan? Alhamdulillah. Tulah, suka makan pedas2, pastu telan cili banyak2 eh.. hihi. Kidding!

neway jaga makan oke :)

jaga diri bebaik*

Cik Anita said...

eh. Encik M* sangat lah caring~ bertuah lah haiiii badan!

:D

pssstt.. camtu sakit hari2 pun takpe! HAHA :D

CikPuan Fara said...

alahai kesiannye sis. lepas ni jaga mkn tau.. take care! :)

Fadhilah said...

i'd been there too. and undergo operation. the facilities and hospitality were soooo fine. hope u'll recover soon sista. :)

Farieza Diana said...

Get some rest Myra ! :)

iza_hany said...

get well soon. DAH CKP JGN MKN PEDAS SNGT, KETEGAQQQ! tp lega sbub dah ada org yg sngt CARING untuk jga hg! hehe

Myra Arshad said...

@akim : hehe. cmna nak ckp adik ? dah sakit sangat. sampai tak ingat dunia :))

Myra Arshad said...

@sheema : rahsia ke? aku rasa kat fb pun dh mcm obvious je. kalau pandai carik, jumpa la jeng jeng jeng. hihihi :D

Myra Arshad said...

@cik dila : alhamdulillah, skrg dh better sikit. hehe. operation tk sakit sbb dorg bius, but after operation. haaa, tu sakit. hehehe.

p/s : mr.m? oneee fine day :)

Myra Arshad said...

@fatheyn : baek kak sayang. hihi :D

Myra Arshad said...

@zazaw : amboi. motif sangat kan, hang plak nk kenal dgn mr.m ? alaaa. nanti la babe. aku turun melaka, aku bawak mr.m. hahaha xD

Myra Arshad said...

@cikanita : aaaaa. kak tak wish pape pun. sentap lah camni. hihi *jk jk. alaa, its okay. skrg da sehat alhmdllh. hehe. untungla kan ada org jaga. weehooo >.<

Myra Arshad said...

@cikpuan fara: okay sis ! tqvm :')

Myra Arshad said...

@fadhilah : thanks sayang :*

Myra Arshad said...

@farieza : orait bebeh ! thanks yea :)

Myra Arshad said...

@izahany : tudiaa. mak dah beletiaq dah. hehe. yaaaa, baek lah ibu. nanti saya akan jaga makan ok? :p btw, best la org jaga. hihi